Po co dziennik tradera?

Od ostatniego mojego wpisu na tym blogu minęło trochę czasu.  Nie, nie zakończyłem przygody z FOREX, a wręcz przeciwnie, cały czas staram się egzystować w tym trudnym środowisku i znaleźć własny sposób inwestowania.
Od pewnego czasu używam EA, które przynoszą w miarę stabilny zysk, ale staram się również rozwijać własne umiejętności i dokonywać transakcji „ręcznie”.

Przerobiłem mnóstwo  wskaźników, różnych strategii, płatnych sygnałów, „pewnych” EA  i setki innych dupereli, które można znaleźć w necie. W końcu trafiłem na Price Action i z czasem zacząłem stosować tą metodę. Powolutku czyściłem wykresy z „niezastąpionych” wskaźników, wypisywałem się z newsletterów, odpuściłem sobie czytanie prognoz i komentarzy rynkowych  i zacząłem czytać tych, którzy dawno już te drzwi otwarli. Mój klucz, właściwie nie jest jeszcze kluczem, a na razie raczej wytrychem, który pozwala czasami uchylić wrota rynku. Jest wiele sposobów na to, aby z wytrycha zrobić klucz, ale chyba najlepszym jest po prostu bycie na rynku i wdrażanie tego czego udało nam się nauczyć.

Długo nie potrafiłem zmusić się do tego, aby prowadzić dziennik, choć mądre głowy dawno stwierdziły, że to pomaga m.in. w utrzymaniu samodyscypliny, analizie transakcji, zarówno zyskownych i stratnych , czyli w skrócie realizacji obranej strategii. Myślę, że dodatkową mobilizacją dla mnie będzie to, że nie pisze do tylko dla siebie (do szuflady), może i Wam coś z tych zapisków się przyda.

Nie wiem jeszcze jaką ostatecznie przyjmę konwencję, ale chyba będę opisywał ciekawsze transakcje, każdą transakcję z osobna i tylko te, które zawarłam na koncie LIVE, bo tak naprawdę to chyba tylko takie się liczą …

Ten wpis został opublikowany w kategorii Dziennik tradera i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

